Mundhygiejne og formidling i Danmark – kan det gøres bedre?
I samarbejde med Tandlægeforeningen og Dansk Tandplejere afholder Rådet for Bedre Hygiejne seminar d. 21. november 2019, hvor vi diskuterer og arbejder med, hvordan formidlingen af mundhygiejne kan løftes i Danmark.
Hvad er praksis, hvad er muligheder – og kan værktøjer, samspil og indsats bruges bedre? Vær med til at finde veje til, at vi sammen styrker tandsundheden. Tilmelding her.
Hvordan kan vi bedre formidle mundhygiejne i Danmark? | ||
09.00 | Velkomst v. Tandlægeforeningen | |
Tema 1 - Munden - en del af kroppen | ||
09.05 | Hygiejneugen som case - kan strukturen hjælpe? Lars Münter, sekretariatschef for Rådet for Bedre Hygiejne |
|
Jordans erfaringer fra Hygiejneugen 2018-2019 - hvor virker hvad? Christel Skotte Gerbaulet, Brand Manager Home, Wound & Personal Care, Orkla Care |
||
09.30 | Gruppedebat - idéer, muligheder og udfordringer nationalt? | |
09.50 | Opsamling af idéer | |
Tema 2 - Lokal indsats med fokus på tænder | ||
10.10 | Udfordringer for lokal formidling - og ønsker Ida Nørh, ATO |
|
Sukkerdillen som case - kan nye koncepter hjælpe? Dalia Bramming, Projektkoordinator, Komiteen for Sundhedsoplysning |
||
10.35 | Gruppedebat - idéer, muligheder og udfordringer lokalt? | |
10.55 | Opsamling af idéer | |
Tema 3 - Faglig formidling i nye formater? | ||
11.05 | Sundhedsformidling - en daglig udfordring Ida Donkin, Læge, PhD, Redaktionslæge, SundhedsTV |
|
De gode rammer for det personlige møde om munden Elisabeth Gregersen, Formand, Danske Tandplejere |
||
11.30 | Gruppedebat - idéer, muligheder og udfordringer i nye medier? | |
11.50 | Opsamling af idéer | |
12.00 | Tak for i dag |
Tid
Seminaret starter 9.00 og slutter 12.00.
Sted
Tandlægeforeningen
Amaliegade 17
1256 København K
Pris
Gratis for medlemmer af Rådet for Bedre Hygiejne.
Ikke-medlemmer kan deltage for 400 kr. ekskl. moms.
Tilmelding her.
Målgruppe
Temadagen henvender sig bredt til praktikere og beslutningstagere på området – fra tandsundhed, folkesundhed, formidling og sundhedspædagogik.